lunes, 2 de noviembre de 2009

2. Debat

El debat que se'ns h plantejat ha estat molt enriquidor, primerament per al meu aprenentatge, i després per tal de observar les diverses reaccions dels companys envers al tractament de la interculturalitat a les aules.
A nivell personal he pogut enriquir el meu vocabulari amb paraules que es fan servir com a sinònims i que tenen uns matissos que crec que convé diferenciar (com interculturalitat i multiculturalitat), i que alhora em permeten posicionar-me alhora de triar en quin entorn m'agradaria que els meus fills creixin. De la mateixa manera es d'agrair poder haver tractat paraules d'ús comú com tolerància o respecte tant dins del nostre debat on s'han respectat totes les opinions, com a mots referents a la interculturalitat.
M'ha sobtat molt ja que no he tractat mai amb la docència, el abordar directament als alumnes amb jocs aparentment de contingut racista, tot i que sòc partidària de que s'ha de conèixer la realitat existent a les nostres societats. També em va sorprendre gratament els recursos d'en Joel, per tal de tractar la interculturalitat mitjançant jocs, que alhora tenien "moraleja". S'ha de dir que independentment del tractament que ell hi dona, realitzant el debat i el treball de recerca posterior, el joc del Kick al immigrant ja convida per si sol a la reflexió. Si que em va cridar l'atenció la faltade diàleg entre els professors, i per tant de comunicació, que crec de vital importància a l'hora de guiar als nostres alumnes en el desenvolupament. Aquest aspecte va estar tractat en el debat i crec que cap dels companys compartíem que la situació hagués estat adequada.
Durant el debat hem pogut observar la diversitat d'opinions de tots els companys i on potser hi ha hagut més controvèrsia ha estat en si el mètode emprat pel Joel, tractant-se de nens de uns 15 anys era el més adient. Personalment hi estic d'acord, ja que els nens són fidels espectadors del que ens envolta i de vegades calen imatges o paraules impactants per que obrim bé els ulls (el mateix passa amb les campanyes de trànsit, no)?

No hay comentarios:

Publicar un comentario